Premium Themes

تشکیل جلسه جامعه روحانیت شهر فرخی ومنطقه بیابانک در شهر قم

نوشته شده توسط مدیر سایت. در دسته جديدترين مطالب, جلسه روحانیت

تشکیل جلسه جامعه روحانیت شهر فرخی ومنطقه بیابانک در شهر قم

انتشار یافته در خرداد ۳۱, ۱۳۹۳ با ۷ دیدگاه

تشکیل جلسه جامعه روحانیت شهر فرخی ومنطقه بیابانک در شهرمقدس  قم

 روز جمعه ۱۳۹۳/۳/۳۰ جلسه جامعه روحانیت شهر فرخی ومنطقه بیابانک در شهر مقدس قم ومنزل حجت الاسلام شیخ علی ترابی برگزار شد .

  این جلسه که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حجت الاسلام حاج سید محسن علوی آغاز شد ابتداء حجت الاسلام حاج شیخ احمد رئیسی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت طلبه شهید روح الله خادمی و تبریک به حجت الاسلام حاج آقای عرب که به عنوان نماینده طلاب نایین انتخاب شدند   و همچنین  تبریک به حجت الاسلام دکترشیخ  ابوالحسن رئیسی به جهت توفیف اخذ مدرک دکتری  ؛ برای شادی ارواح طیبه شهدا قرائت فاتحه شد.

سپس حجت الاسلام حاج آقای عرب نایینی نماینده طلاب نایین در خصوص برنامه ها وفعالیتها ی خود توضیحاتی دادند.

موضوع به ثبت رساندن جامعه روحانیت شهر فرخی و منطقه بیابانک در وزارت کشور مطرح که به اتفاق آراء تصویب شد.

سپس بعضی از اعضاء جلسه گلایه ای از فرماندار شهرستان خور و بیابانک و نماینده  محترم نایین داشتند که مطرح گردید.

جلسه آینده اول مهر منزل حجت الا سلام والمسلمین حاج شیخ احمد رییسی در تهران تعیین گردید.

با تشکر از حجت الا سلام سید ابوالقاسم نبوی که با تلفن همراه زحمت عکس برداری از جلسه را متقبل شدند.

درباره مدیر سایت

مرور بایگانی نوشته های مدیر سایت

۷ دیدگاه

۷ دیدگاه در تشکیل جلسه جامعه روحانیت شهر فرخی ومنطقه بیابانک در شهر قم در حال حاظر وجود دارد . شاید شما مایل به افزودن نظر شخصی خودتان هستید؟

  1. خوب حداقل چهار عکس از سادات ترابی در سایت قرار می دادی چشم ما که به شجره نامه روشن نشده حداقل عکس انها را که می تونیم ببینم به قول بابام ما هم شنیده بودیم ولی هیچ وقت فکر نمی کردم این فامیل حال داشته باشن دنبال این کار برند چون یک عالمی تقریبا قریب به چهل سال زحمت کرده برای این کار میگن خیلی زحمت دارن نمی دونم چرا حالا همه میگن ما می دونستیم هر جا گفتیم خنک شدیم طرف گفت من خبر داشتم از بابا شنیدم نمی دونم چه جوریه همه خبر دارند می دونستن جهت آشنایی مردم میگم میگن از دامغان سادات ترابی امدن فرخی (بیابانک جندق) البته کرم به معده گوسفند آنه افتاده بوده دنبال علف شور به فرخی میاد مزرعه گوهور را می خره که قنات جدا داشته و ساکن فرخی می شود و جدا از برادران خود که در دامغان زندگی می کنند حالا همه بگین ما می دونستیم مطمئنم برادر رئیسی شما که خبر خبر نداشتی

    • سلام بنده هم یک چیزهایی شنیده بودم البته در دامغان دوگروه ترابی وجود دارد عده ای سادات وعده ای غیر سادات ظاهرا حاج آقای راجی اطلاعات بیشتری دارن اگر ترابی ها سادات باشند افتخاری برای بنده وحاج آقای راجی است که داماد سادات می شویم

  2. آجرک الله
    حاج
    آقا رئیسی بی زحمت اسامی حضرات را هم زیرنویس بفرمایید چون برخی از چهره را نمیشناسیم ..موفق باشید

    • سلام همه چهره ها آشنا وفامیل هستند جزء حاجآقای عرب نایینی نماینده طلاب و آقای رفیعی از طلاب خور

  3. در خطبه ۱۹۲ نهج‌البلاغه، امام‌علی(ع) می‌فرماید اگر قرار باشد ما در زندگی به چیزی تعصب بورزیم و ایستادگی کنیم و از آن عبور نکنیم، آن اخلاق است: «فَإن کانَ لا بُدَّ مِنَ العَصَبِیه.. فَلیکُن تعصُّبُکم لِمَکارمِ الْخِصالِ و مَحامِدِ الأفعالِ و مَحاسِنِ الأمورِ» ۱

    بعد ایشان می‌فرمایند« فَتَعَصَّبواْ لِخِلالِ الحَمدِ مِنَ…» در خصلت‌های نیکو تعصب بورزید. خصلت‌های نیکو مانند چی؟ چند مثال ایشان می‌زند. در این مثال‌ها هم نگاه امیرمؤمنان(ع) به اخلاق روشن می‌شود، هم جایگاه اخلاق، هم اهمیت آن و هم مفهوم‌شناسی اخلاق. می‌فرمایند بروید در اینها تعصب بورزید، در اینها مسابقه دهید و رشد کنید: «مِنَ الحِفظِ لِلْجِوار»‌ از جمله موارد اخلاقی‌ای که باید کسب کنید، پاس داشتن حق همسایگان، شهروندان و امثال آن است. زیبایی مطلب در این است که اخلاق با پاسداشت حقوق باید شکل بگیرد. شاید مهم‌ترین مسأله اخلاق هم همین پاسداشت حقوق باشد.

  4. بسمه تعالی
    من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
    پس از حمد و ثنای الهی و درود و سلام بر پیامبر اعظم و اهل بیت مطهرش (علیهم السلام) بر خود فرض می دانم از همه کسانی که ابراز محبت کرده و بنده را شرمنده محبت های خود قرار داده اند چه به صورت حضوری و یا تلفنی و یا از طریق پیامک و سایت ها( نسیم فرخی، فروی نیوز،صفای فرخی، لابی نیوز، کانون سقا، صندوق قرض الحسنه امام سجاد(علیه السلام)، برات آزادی و…) خصوصا جامعه محترم روحانیت و اساتید و دوستان و هم کلاسی ها تشکر کنم . از خدای منان توفیق و سلامتی همگان را خواستارم.
    به درخواست دوستان جهت اطلاع چکیده نیز ارسال می¬گردد تا موضوع(بررسی فقهی لوث) روشن شود.
    (هذا من فضل ربی و ما توفیقی الا من عندالله العلی العزیز الحکیم )
    قم مقدسه:دعای گویتان ابوالحسن رئیسی(۳/۴/۱۳۹۳)
    چکیده
    این پایان نامه که موضوع آن بررسی فقهی لوث است به مطالب زیر پرداخته¬است:
    تاریخچه¬ی لوث و قسامه که گفتیم آن¬چه مسلم است این است که لوث و قسامه در زمان پیامبر بوده¬است.
    لوث و قسامه از دیدگاه لغویین و فقها بررسی شد که نتیجه گرفته شد که لوث به معنای قوّت ظن و یا تهمت است و قسامه به معانی مختلفی در لغت آمده¬بود ولی در اصطلاح فقها به معنای کثرت سوگند و یا کثرت سوگند خورنده آمده بود.
    انواع قتل مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه گرفته¬شد که قتل عمد با قصد فعلی که کشنده است اگرچه قصد قتل نکند نیز محقق می¬شود.
    سپس به چگونگی وجود لوث و مواردی که ایجاد لوث و یا اسقاط لوث می¬کند پرداخته¬شد که لوث با وجود هر دلیل ناقصی که موجب ظن شود محقق می¬شود و با هرچه که این ظن را ضعیف و یا از بین ببرد اسقاط می¬شود و نتیجه گرفته شد که برای مدّعی در لوث علم لازم است و ظن کافی نیست اگرچه برای حاکم کفایت می¬کند و این ظن برای حاکم شخصی است نه این¬که لازم است برای نوع حاکم¬ها این ظن حاصل شود.
    در لوث گفته¬شد که حکم کشته بین محله و بیابان و فلات و مناطق شلوغ و ازدحام متفاوت است و نتیجه گرفته شد که لوث شرط مقدمی برای قسامه است که اگر لوثی وجود نداشته¬باشد قسامه¬ای اجرا نمی¬شود.
    در قسامه گفته¬شد که باید پنجاه نفر در عمد و در غیر عمد بیست پنج نفر سوگند بخورند و پنجاه سوگند کافی نیست و در صورت بودن پنجاه مرد، سوگند خوردن پنجاه مرد به احتیاط نزدیک¬تر است و گرنه پنجاه نفر سوگند بخورند و لکن در اعضا شش سوگند است مگر این¬که کسی روایت ظریف را نپذیرد و تکریر سوگند را به جهت آن¬که دلیلی به غیر از اجماع منقول از غنیه(که در آن خدشه شد) وجود نداشت نپذیرفتیم؛ زیرا خلاف احتیاطی بود که مورد توجه شارع مقدس است و یک روایت هم که وجود داشت در جانب متّهم و یا متّهمین بود که در آن¬جا گفته شد که ممکن است که با جانب مدّعی متفاوت باشد. و در قسامه ایمان و اسلام شرط نیست بلکه کافر هم می¬تواند اقامه قسامه کند زیرا تشریع قسامه برای حفظ و آرامش مردم از ناامنی و جلوگیری از هرج و مرج جعل شده¬بود و نتیجه گرفته¬شد که با قسامه جرم ثابت می-شود و مطابق جرم جانی مجازات می¬شود در آخر کیفیّت سوگند و قیود آن مورد بررسی قرار گرفت که گفته شد که سوگند باید به اسم جلاله باشد و باید همه این¬ها به اذن و اجازه حاکم شرع باشد.

  5. ایول ایول سادات ترابی را ایول
    همه چی یکطرف دست و دل بازی ترابی ها ما را کشته .
    که حتماً این مشخصه خوبی برای سید شدن آنها

دیدگاهتان را بنویسید